Followers

Friday, March 25, 2011

Untukmu Im...[Episode 1]



:: Fahmi PC…Abang ke? ::


Tretttt…trettttt…..tretttt….bunyi vibrate phone pon aku boleh terjaga. Jadi seorang student yang banyak berjaga di waktu malam buat aku susah nak bangun pagi especially nak bangun sembahyang subuh…

‘’mane plak phone ni!’’....aku seluk bawah bantal. Memang dah jadi kebiasaan aku letak phone kat bawah bantal. Senang nak bangun pagi..tu pon insya’Alalh kalu terjaga…ahaha…sapelah mesej aku pagi-pagi ni…..

” Samat pagi Im…semoga hari ni Im ceria di hari baru…=).. :: Fahmi PC::“” :: 6.05am, 20/04/10

Haishhh…aku dah agak dah…memang budak fahmi ni…tiap-tiap ari dialah yang mesej aku pagi-pagi buta ni...fahmi ni memang bagus…kadang-kadang die call aku suh bangun sembahyang subuh….kadang-kadang aku bangun….tapi most of the time aku tido balik..apa nak jadilah dengan aku ni…finally aku tido je terus…..

Pagi tuh aku bangun dah nak tengah hari…dalam pukul 11 .00 pagi…apa nak jadi lah anak dara bangun hari dah tinggi ni,,,masalahnyer,,,anak dara ke aku??..hahah....sambil aku golek-golek tu…fikiran aku menerawang teringat balik macam mana masa aku mula-mula kenal dengan fahmi….Actually…fahmi tu pangkat abang kat aku…dia tua 3 tahun dari aku….tapi disebabkan aku ni memang susah nak paggil orang abang …in fact abang kandung aku sendiri aku pon panggil name jer…

Aku kenal fahmi ni masa tuh ade PC fair kat Universiti aku..aku ni student kat salah sebuah university terkemuka kat selatan tanah air…so faham-faham jelah…menjadi seorang student memang selalu tak cukup duit…ikat perut…makan megi…kadang-kadang megi pon pecah empat…saving katenyer….

Tapi the best part is bile awal-awal sem mesti bayak fair yang ada…PC fair la…Book Fair la…so banyak la kedai-kedai dari luar yang bertandang kat U bukak booth…diorang ni pandai…al maklumlah…awal- awal sem…JPA dengan PTPTN baru masuk kan….so student-student yang tengah kaya raya ni pegilah ‘tabur’ duit kat diorang..yang peliknya…kadang-kadang duit tuh x tahu beli apa..duit abih…barang tak nampak…

Aku ni comel orangnya…bukan nak memuji diri sendiri…kalau pegi mana-mana…orang suka tengok tengok aku (adik-adik verangan sangat)…so confident tuh lebih sikit …being good looking gay everyone could watching you..rite??..Kebetulan masa tu..aku fikir nak upgrade la RAM kat PC aku yang super very the slow ni…memang tepat pada masanya PC fair tu ada…so pegilah jalan-jalan kat PC fair kat dewan besar Universiti aku ni…

‘’ dik..carik apa dik?’’…sorang pompuan yang jaga booth tuh tegur aku...’’ermm…nak carik RAM la kak…ade harga promosi tak?’’…

aku ni gay..so memang suka scan orang lah kan…sambil aku cakap tuh..mata aku menerawang jer…yelah..buakn senang nak tengok mamat hot keluar bilik..macam biasalah…mamat-mamat hot selalu kat fakulti mechanical…mans playing with oils..hots!...Tiba-tiba mata aku tertangkap satu figure belakang booth tuh…dari pengamatan aku…aku dapat pastikan die ni keje dengan owner booth ni..repair-repair PC la kot pasal aku tengok die tengah godek-godek CPU..masa tuh memang aku da tak dengar ap kakak promoter tuh cakap..mata aku leka pandang mamat tuh….dia tinggi, kulit sawo matang, hensem??...nahhh…boleh la..tapi aku lagi ensem la..sure-sure la kan….

Dalam fikiran aku fikir…die ni mesti da ade awek…tapi aku dapat rasa something sangat dengan dia..macam biasalah..PLU…scanner die memang dapat detect makhluk-makhluk seangkatan. Tengah leka-leka aku tengok dia..tiba-tiba die angakat kepala dan tengok aku pulak…senyum lagi tuh…(perasan lah kan..padahal memang keje die kene senyum kat customer)..tak pasal-pasal aku neves…pehal plak….aku super confident…neves plak….die bangun dan terus menuju ke arah aku…lagi lah aku neves mase tuh….

‘’dik..nak carik apa dik?..kakak ni baru keje..so apa2 adik boleh tanyer abang’’…

Abang??...erkss…WTH...x penah plak ade orang nak bahasakan berabang-abang bagai dengan aku…

‘’saya nak carik RAM jer…nak carik 4Gig kot…sebab saya banyak guna software untuk rendering dan graphic…so nak RAM besar sikit…tapi nak survey je dulu kot..hehe’’….

Yang peliknya dia tak cakap apa-apa pon…die amik satu flyers atas meja dan terus bagi kat aku…so I guess die malas nak layan la kot pasal aku kate nak survey je dulu…aku pon berlalu pergi dari situ...aku fikir masa tuh…’’Kekwat sungguh ko kan!’’ (monolog jer..giler ko nak carut depan-depan)…masa aku dah tiba ke tangga dewan…tiba-tiba……

‘’dik!!,,,dik!!....ermmm….ni business card abang…kalau perlukan apa-apa…call la..’’…sambil tunjuk isyarat call guna tangan dekat telinga dia…aku mampu senyum-senyum keliru jer mase tuh…aku tak tahu apa yang aku rasa…ni siap bagi kad segala…die nak apa sebenarnyer…ke aku jer berangan lebih…yelah…adik-adik baru nak up memang macam ni…asal ada orang tengok…sah-sah fikir orang tuh minat kan……

Petang tuh aku balik bilik…sambil pegang business card…tuh…aku tengok nama tertera kat situ…

Mohamed Fahmi Hisyam b Rashid

+6012-7*****9

Nama dia sedap pulak,..dari mana la mak bapak dia dapat nama tuh bagi die…da la name sedap…ensem plak tuh kan…actually…masa tuh aku agak confused….die cakap kalau aku perlukan apa-apa suh call dia….adakah itu merangkumi sehingga ke…..tetttttttttttt…….hahah..just kidding….ala..keje macam tuh..mesti la nak laku kan barang-barang…tapi apsal nak gegeh sangat siap kejar bagai semata-mata nak bagi business card…padahal aku dah amik dah flyers tuh yang terang-terang ade nomo kedai tuh…hati aku memberontak suh call…or msj…or..doing nothing…..or…wuteverlah…

Eyh…apsal aku nak fikrikan mamat tuh sangat??...padahal sebelum ni ramai je lagi jejans hot yang aku penah terserempak….tapi apasal aku rasa lain this time??...part of me suruh call….and another rpart of me cakap…u don’t do something like this…ahhhhhh……why not I give it a try!...but…nak call ke msj eyh??...

Truttt….truttttt….truttttt….trutttttt…….(call ended)….misscall jelah….hahaha…cuak pulak…tak lama lepas tuh masuk a massage hit my inbox….dia ke eyh??..tak kot….sambil tuh aku tekan button open nak tengok sape mesej…..aku sangat terkejut dengan apa yang terkandung dengan isi mesej tuh...dan agak membingungkan…

‘’ hye there…ni adik yg cute yg dtg kedai abg siang td ke?..=P….’’:: +6012-7*****9:: 10.32pm, 10/01/10

WTF!....taknak psiko pulak kan….pehal mamat ni boleh tauh aku pulak??..ke die memang suka suki bagi business card dia kat semua mamat-mamat yang dia rasa cute??..adeshh….apa aku nak reply eyh…malas la aku nak reply (kekwat sangat)….lebih kurang 15 minit lepas tuh masuk lagi satu mesej….

‘’ laa…x reply plak…takut yer??..xpe…abg x mkan org…hehehehe….’’ :: +6012-7*****9:: 10.46pm, 10/01/10

Alamak…mamat ni pehal pulak ni…perlu ker aku reply mesej dia ni?..alaaaahh..reply jelah…aku tak rugi apa pun…main-main je kan….hahaha….mana tauh boleh buat stok geli-geli jer…..

‘’eyh…xdelah…td g mandi jap…knal ke sy yg mane?..cmne bleh tau?’’ :: send to +6012-7*****9:: 10.48pm, 10/01/10….

Alasan jer..padahal kalau nak ikutkan mane lah cukup 15 minit aku mandi…..kurang-kurang pon aku mandi sejam..(wahh!...tak kecut pulak kan mandi sampai sejam!)... biasalah…PLU...set mandi sah-sah 5 6 jenis kan…..mesej-mesej aku berterusan dengan dia…..

Fahmi PC : owhh….abg ingat awk takut td…nama sape? dah dinner?

Aku : dah td…dgn kwn..blik dr PC fair terus dinner….sy Imran..call me Im..

Fahmi PC : orait Im..sok dtg lah lagi…bwk CPU…bleh abg wat service…free!!

Aku :ermm…x pat kot…ade class full day la sok….

Fahmi PC :laaaaa…..sedihnyer…sok last day tau…=(

Aku : ala…kana de nomo phone ni…hehehe

Fahmi PC : mana sama dgn real punyerr……

Aku : ap bende yang sme nye?..

Fahmi PC : awklah!...=)

Aku : eyh….awk ni gay ker?....

Disebabkan kelancangan mesej aku yang puaka tu…lama aku tunggu die nak reply mesej. Sejam jugak aku tunggu… macam-macam yang bermain di benak fikiran aku ni….betul ke tindakan aku dengan Tanya soalan killer camtuh??...baru 5 6 mesej…dah tanya…apa dia rasa?..tekejut??...blurr??..suddenly…masuk satu mesej…..nama yang keluar….Fahmi PC……….

Bersambung...................

14 comments:

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

HE IS GAYYYYY..HE WONT BE SMSING THT GUY IF HE IS STRAIGHT

khaszmie said...

best .. x sabar nak tggu sambungan nya.... nnti tolong tag nama eh .. x mo miss satu episod pon ...

henry yamashita said...

nazsabrina :......are u sure??...hahaha

henry yamashita said...

khaszmie :.....boleh!!...no problem..i will tage u for every episode!

wan nakatsu said...

hmm...best gak citer ni so pape lets me know k....i nak jadi follower blog ni ha3....jemput2 la view my blog too at Akulelakitapiaku.blogspot.com....hu3

danielryzal said...

tag me too keyh!

henry yamashita said...

wan nakatsu :....sure2...tanx for the comment...really appreciate it!....i will follow ur blog!

henry yamashita said...

danielryzal :....i will tag u also!....tanx for viewing...=)

tidak dikehendaki said...

gila konpiden. hamagadd.

Unknown said...

ayok...menarik perhatian. suke bace. NEXT.... :p

henry yamashita said...

ekcik sedap :...hahahahaa.....janji berani!

henry yamashita said...

idham :....hahahahaha......=P.tanx bce,....

Emira Darmia said...

is the writter gay??? huhuhu...sorry for being outspoken...i'm just curious~

Ryzrien said...

Macam kisah tuannya blog je... Utm sangt.. Muka pown slalu je kt Arked Meranti..hehe